Deklaracja Dostępności
Deklaracja dostępności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie.
- Data publikacji strony internetowej: 2016-03-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-11-02
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Strona zawiera skany dokumentów.
Udogodnienia
- Skrót klawiaturowy CTRL+U przywołuje funkcje dostępności: zmiana kontrastu, poświetlenie linków, zmiana rozmiaru tekstu, zmiana odstępu tekstów, zatrzymanie animacji, zmiana kursora, zmiana czcionki,
- Mapa strony,
- Focus wokół elementów nawigacyjnych,
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-29
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-11-02
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paulina Rzatkowska- Kilnar; email: paulina.rzatkowska@pcpr-olawa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 71 303 62 95 wew. 21.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Zastępca Dyrektora PCPR Bożena Ciechanowska
- Adres: ul. Kutrowskiego 31 A, 55-200 Oława
- Telefon: 71 303 62 95 wew. 16
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
-
Budynek Zespołu Placówek Resocjalizacyjno Socjoterapeutycznych, w którym znajduje się Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie jest dostępny dla osób niepełnosprawnych. Są dwa wejscia, do których prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
-
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
-
Na terenie Centrum znajduje się miejsce parkignowe dla osób niepełnosprawnych.
-
W budynku znajduje się winda z napisami w alfabecie brajla.
-
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze oraz na 1 piętrze.
-
Na terenie budynku istnieje możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych z psem przewodnikiem.
Informacje dodatkowe
- Dostępna jest przenośna pętla indukcyjna.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.