HOSTEL
Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Oławie dysponuje Hostelem, który jest przeznaczony dla osób pełnoletnich, a także pozostających pod ich opieką dzieci, których pobyt w dotychczasowym miejscu zamieszkania okazał się niemożliwy z powodu doświadczonej sytuacji kryzysowej powstałej m.in. na skutek nagłych, nieprzewidzianych okoliczności, takich jak katastrofa budowlana, powódź, pożar. Schronienie w Hostelu przeznaczone jest dla 5 osób na okres do 3 miesięcy.
Procedura przyjęcia Klienta do hostelu
- Osoby wymagające wsparcia stacjonarnego, składają wniosek o wydanie skierowania do Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie dotyczącego przyjęcia do hostelu POIK.
- Możliwe jest interwencyjne przyjęcie klienta do Hostelu wtedy pracownicy Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej rozpoznają sytuację i podejmują działania zmierzające do przydzielenia miejsca noclegowego, udzielają wsparcia emocjonalnego oraz w razie potrzeby wsparcia materialnego w momencie przyjęcia tj,. suchy prowiant.
- Możliwe jest przyjęcie interwencyjne tj. bez skierowania PCPR, tymczasową decyzje podejmuje Dyrektor PCPR na czas nie dłuższy niż 2 dni. W następnym dniu roboczym po przyjęciu interwencyjnym pracownik POIK zawiadamia jednostkę pomocy społecznej właściwą ze względu na dotychczasowe miejsce zamieszkania Klienta o potrzebie współpracy w celu ustalenia planu pomocy, przekazuje Dyrektorowi PCPR wniosek Klienta o wydanie skierowania;
- Każdy klient zostaje objęty wsparciem psychologicznym, pedagogicznym, prawnym, jak również terapeuty uzależnień- wszystko w zależności od potrzeb. Zostaje stworzony plan pomocowy, który zawiera ustalenia dotyczące działań pomocowych POIK w czasie pobytu Klienta w hostelu oraz zadania OPS i innych instytucji pomocowych zmierzające do usamodzielnienia się Klienta po zakończeniu pobytu w hostelu.
- Klient zostaje zapoznany z dokumentacją obowiązująca w Hostelu.
- Klient informowany jest o tym, że:
- w przypadku odmowy wydania skierowania do hostelu Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej określonej osobie lub rodzinie uznaje się, że pobyt w hostelu jest niezasadny i osoba/rodzina musi opuścić mieszkanie niezwłocznie;
- POIK nie zapewnia wyżywienia, odzieży, obuwia i środków czystości.
- w przypadku, gdy Klient we własnym zakresie nie może sobie zapewnić środków na zabezpieczenie potrzeb, o których mowa w ww. punkcie – pracownicy Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej umożliwiają złożenie Klientowi wniosku do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oławie o jednorazowy pakiet żywnościowy.
Wsparcie stacjonarne jest świadczone osobom znajdującym się w sytuacji kryzysowej z wyłączeniem problemu bezdomności